Početna / Socijalno-integracijska pomoć / Polaganje male mature mlade Zejnab

Polaganje male mature mlade Zejnab

22.06.2020. Beograd, Porodica koju zastupa APC/CZA u azilnoj proceduri pre nekoliko meseci preselila se iz centra za azil u Beograd. Roditelji su se zaposlili a naš tim je pomogao bratu i sestri da upišu lokalnu školu blizu njihove kuće.

Zateklo ih je vanredno stanje usled COVID 19 epidemije. Zejnab je osmi razred i trenutno polaže malu maturu.

Stručna služba njene škole podnela je zahtev Ministarstvu prosvete da joj se omogući da ima asistenta tokom samog ispita kako bi joj neko pomogao u čitanju pitanja i razumevanju. Dve volonterke APC/CZA su bile Zejnabina pratnja i tokom probnog testa i ovih dana tokom polaganja maturskog ispita.

U izdvojenoj učionici, pod nadzorom dežurnog nastavnika Zejnab je uz pomoć Tijane i Sare radila testove. I nastavnici i naše volonterke postarale su se da joj bude ugodno, da prevaziđe tremu, da pokuša da se seti i odgovori na što više pitanja.

Ono što nas je zaista zabrinulo, a i školu koju trenutno pohađa ova tinejdžerka, jesu problemi u administraciji koji su Zejnabinu porodicu ali i upravu osnovne škole uznemirili. Iz prethodne škole, nedaleko od centra za azil u kojem su boravili, Zejnab nije bila ocenjena, nije imala uredna svedočanstva što je dovelo u pitanje i eventualno njenu prijavu za maturski ispit.

Sastali smo se sa stručnim timom, naša organizacija je urgirala da se potrbena dokumentacija pribavi, da Zjenab u što većoj meri ima jednak tretman kao domaća deca. To je upravo i stav škole koja nadtoji da svoju novu učenicu integriše u naš obrazovni sistem, među vršnjake, u novu sredinu.

U sve ovo bila je uključena i Zejnabina majka koja je bila veoma ponosna na svoju ćerku koja se uklopila među nove drugare i mašta o upisivanju neke srednje škole u kojoj će moći da ispolji svoj talenat za slikanje.

Iako se se često navodi da su deca tražioci azila upisani u školu, oni nisu uvek i formalno upisani, da se ne primenjuju sve mere kao i za naše đake, da se ne vode kao redovni učenici i, što je najporaznije, tretiraju se kao neko u prolazu, neko ko će u jednom trenutku, uskoro, otići i biti briga nekog drugog.

Vreme prolazi, deca tražioci azila i migranti rastu, prelaze iz jednog razreda u drugi, usvajaju naš jezik i kulturu. Oni ostaju i moraju uživati svoja prava na obrazovanje kao i sva druga deca u našoj zemlji.

Pogledajte još

APC/CZA panel u Beogradu „Pristup zapošljavanju izbeglicama i azilantima. u Srbiji: iskustva, izazovi i naučene lekcije ”

Beograd, 06. Decembar 2019. – U okviru APC/CZA međunarodnog događaja „Dani integracije 2019.“, u Hotelu …